Fülfájás, füldugulás repülőn utazva
A panaszok megelőzése
Honlap-menü

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Üdvözöllek, Vendég · RSS 2017.Június.24, 21:33

Azoknak, akik kevésbé érzékenyek a nyomáskülönbségekre, egészen egyszerű és könnyen kivitelezhető módszerekkel csökkenthetik a panaszokat:

 
 

Mivel a rágóizmok működésével járó nyelés megnyitja a fülkürtöt, így próbáljon meg rágógumit, -vagy még jobb- gumicukrot rágcsálni és sokat nyelni! Apró kortyokban igyon folyadékot!

Segíthet, ha az orrlyukát befogja, nagy levegőt vesz és erőltetve fújja ki a levegőt az orrába préselve! Szintén hasznos lehet még, ha ásításokkal is próbálkozik!

Amennyiben ezen módszerek beválnak, akkor egy pattanás érezhető a fülben és ez jelzi a nyomáskiegyenlítést.


 

 

Akik érzékenyebbek és/vagy, akik megfázva szállnak repülőre, azoknak mindenképpen ajánlatos magukkal vinni egy orrspray-t is. Én a Rhinospray-t javaslom! Ezt a landolás kezdete előtt egy órával érdemes mindkét orrlyukban alkalmazni, majd orrot fújni!

A már előzőekben ismertetett praktikákat szintén lehet tovább alkalmazni a biztosabb „hatás” érdekében!


 

 

Akiknél még ez sem elegendő, azoknak az orrspray továbbra is elhagyhatatlan kellék marad és tovább kell próbálkozni mással is. Tapasztalatból mondom, hogy a cabin crew-k fel vannak készülve ezekre az utasokra. (Nem is gondolnánk, hogy mennyire sokan szenvednek a fülükkel a repülés alatt! Landolás alatt többnyire az emberek elhallgatnak, gyerekek sírnak, hölgyek könnyeznek, sokan cselekvőképtelenné válnak.) Szóval csak jelezni kell a  cabin crew személynek még jókor a landolás előtt és segítséget kell kérni! Ha nagyon rosszul viseljük a repülést célszerű az emelkedés előtt is segítséget kérni! Ekkor a szremélyzet hoz egy pár műanyag poharat, aminek viasz-szerű anyag vagy egyszerűen csak felgőzölt kendő van az alján, azt rá kell szorítani a fülre végig a felszállás és/vagy landolás időtartama(i) alatt! Én ezt a lehetőséget kipróbáltam, tényleg segített. Nekem ugyan kevés volt, de szerintem sokaknak elegendő megoldás lehet!


 

 

A legérzékenyebbeknek pedig van még egy –szintén általam kipróbált- módszer is, a füldugók használata. (Természetesen az előzőekben leírtak alkalmazása mellett.)

Többen is kifejlesztettek már, kimondottan az utazáshoz, repüléshez speciális füldugókat, melyek az ismert panaszok csökkentésére hívatottak. Ilyen füldugó az EarPlanes ear plug néven kifejlesztett kerámiafilteres füldugó is. Ezt az amerikai haditengerészetnél tesztelték- és fejlesztették. Kimondottan hatásos a légnyomás külső- és belső fülben történő kiegyenlítésben. Az államokból rendelhető, emellett több európai országban is elérhető. Észak-európai országokban még a legkisebb falu gyógyszertáraiban is megvásárolható. (Én például Finnországban véletlenszerűen léptem be egy kisvárosi patikába és a legnagyobb természetességgel kínáltak több méretben is ilyen füldugót.)

Kapható felnőtt és gyerek (illetve kisebb fül-lyukú személyeknek) kiszerelésben is.

Azt kell mondjam a legjobb eredményt ezzel értem el. Fülfájás egyáltalán nem jelentkezett, eldugulástól nem szabadultam meg ugyan, de a regenerálódásom töredékére csökkent.

 

    

 

 

 

Több év eltelt a honlapom megnyitása óta, azóta munkámból adódóan is többször kellett repülnöm. Először is megjegyzem, hogy a fül előbb-utóbb kezd hozzászokni a légnyomás változáshoz, tehát minél többet repülünk, annál jobban beedződik, ezt magam is tapasztaltam. Utasszállító kapitány ismerősömtől pedig megtanultam a tuti módszert, mellyel már gond nélkül repülhetek. A fenti leírt módszerek a legtöbb embernél hatnak, ha nem akkor ez a módszer lesz a "befutó"! Gyakorlatilag azt kell tenni, amit az előző pontokban már bemutattam egy igen macerás menetrendben :).

Lássuk hát: 1) Szóval repülés napján fültisztító pálcikával alaposan takarítsunk fület! 2) Indulás előtt nagyjából 1 órával orrspray-t fújjunk be, majd még a váróban töltött idő alatt többször fújjuk ki orrunkat, teljesen érezzük, hogy hibátlan az átjárás az orr- és fül járatokban! Miután a gépben ülünk még egy alkalommal fújjunk be a sprayből, fújjunk orrot és ahogy a gép indul tegyük be füldugónkat a használati útmutató szerint! 3) Innen kezdődik a macerás rész! Sajnos végig a repülési út alatt szinte egy-két perces szünetekkel végezzük el az orr ujjunkkal összecsíptetését, majd zárt szájjal történő határozott levegő kipréselést! Minden alkalommal érezni fogjuk, hogy pattan egyet fülünk, majd egy újabb levegő kipréselésnél már érezhető lesz, ahogy átszelel a fülünk. Miután a repülési magasságon haladunk (10-11ezer méter) már nyugodtan kivehetjük a füldugónkat, ám a gyakori orrcsípést és kifújásokat nem szabad abbahagyni! 4) Landolás a legkegyetlenebb része utunknak. Landolás előtt is kb. 5-10 perccel még egy utolsó orrspray és orrfújással kezdjünk, majd dugjuk vissza a füldugót! Itt, ha lehet még gyakrabbra vegyük az orrcsíptetés és kifújásokat! Én szinte a teljes landolás idejét ezzel töltöm megszakítások nélkül! A lényeg, hogy ilyenkor ne hagyjuk a fület bedugulni, még egy-két percre sem, mert akkor könyörtelenül úgy marad és így is szállunk le a gépről! 5) Ahogy leszállt a gépünk még várjunk, míg az ajtókat kinyitják, csak ekkor vegyük ki a füldugót!

Akármennyire is kellemetlen és macerás, hogy végig a repülés alatt magunkkal kell foglalkoznunk, de úgy gondolom megéri, hiszen követve saját magam kifejlesztett módszerem leírását  megszabadulunk a fülfájástól és 2-3 napos süketségtől. Már a gépből kiszállva, de legkésőbb a csomagfelvételnél sem volt eldugulva a fülem, ami korábban elképzelhetetlen volt.

 
 
Remélem, hogy sokaknak segítségére lesz a felsorolt módszerek alkalmazása. Beszámolókat és egyéb módszereket szívesen fogadnék a fórumon, amennyiben megfontolandó, akkor bővítem is a listát vele.
 
 
Copyright MyCorp © 2017